Na téma: Fruit

18. september 2011 at 14:30 | Egranger




JABLKA: nejsou energeticky vydatné, protože obsahují až 85% vody. Spolehlivě nám vyloučí z těla nahromaděné toxiny.
HRUŠKY: mají také nízkou energetickou hodnotu, proto jsou vhodné pro redukční diety. Obsahují provitamín A, vitamíny skupiny B a malé množství vitamínu C. Obsahují také sodík, draslík a chlor.
MERUŇKY: mají až 22% cukru. Z vitamínů obsahují beta-karoten, vitamíny skupiny B. Jsou bohaté na železo, draslík, hořčík a vápník, mangan a měď. Napomáhají zraku a působí jako antiseptikum.
BROSKVE: dužina broskví obsahuje velké množství hořčíku, draslík a vápník. Z vitamínů beta-karoten, vitamíny skupiny B a vitamín C. Mají podpůrný účinek při bronchitidách, kašli a astmatu. Jsou mírně projímavé a močopudné.
TŘEŠNĚ: jsou velmi bohaté na jód, beta-karoten, vitamíny skupiny B, draslík, fosfor, vápník, železo. Podporují krvetvorbu, tvorbu kostí a zubů.
ŠVESTKY: obsahují organické kyseliny, třísloviny, minerální látky, zejména draslík, hořčík, fosfor, vápník a železo, vitamíny skupiny B, beta-karoten a vitamín C.
RYBÍZ: bobule obsahují zejména vitamín C ( zvláště černý rybíz ). Plody nemají vysokou energetickou hodnotu, obsahují hodně vody i pektinu. Vysoký obsah organických látek v něm má baktericidní účinky. Černý rybíz má velké množství draslíku, jeho plody významně ovlivňují látkovou výměnu.
BORŮVKY: barviva plodů mají příznivý vliv na regeneraci očního purpuru a zvyšují zrakovou ostrost. Jsou velmi bohaté na vitamíny, a to zejména vitamín C, vitamíny skupiny B, beta-karoten. Z minerálů jsou to hořčík, vápník, fosfor a síra.
MALINY: obsahují hodně vitamínu C, vitamíny skupiny B, beta-karoten. Z minerálních látek především vápník, hořčík, draslík, fosfor, železo a měď. Dále obsahují organické kyseliny, bioflavonoidy, pektiny.
OSTRUŽINY: obsahují především hodně vitamínu C a mědi. Z našeho ovoce mají nejvíce hořčíku. Účinné látky v nich posilují vaziva a stěny cév a působí tak preventivně proti procesu stárnutí, žilním chorobám.
JAHODY: Jsou velmi bohaté na kyselinu listovou, která je důležitá pro krvetvorbu a růst buněk. Žádné tuzemské ovoce není tak bohaté na mangan, jako jahoda. Mangan vyživuje nervy a mozek, podporuje libido, zásobuje barevnými pigmenty vlasy a kůži a povzbuzuje činnost štítné žlázy.
HROZNY: obsahují vitamíny skupiny B a vitamín C. Z minerálních látek mangan, hořčík a draslík.
CITRÓN: obsahuje fytoncidy, které ničí mikroorganismy, takže citrónovou šťávou vyplachuje při bolestech v krku či zánětech dutiny ústní. Dále obsahují vitamín C.
POMERANČE: je většinou o něco bohatší na vitamíny než ostatní citrusové plody.
GRAPEFRUIT: urychluje látkovou přeměnu, usnadňuje trávení tuků, povzbuzuje vyměšování žluči a pomáhá hubnout při nadváze.
BANÁNY: jsou relativně dosti výživné. V nich obsažené pektiny pomáhají snižovat hladinu cholesterolu v krvi. Banány jsou zdrojem důležitých vitamínů skupiny B a z minerálů obsahují draslík a hořčík.
Více informací na: Source










 


Comments

1 Ellie Felton Ellie Felton | Web | 18. september 2011 at 14:45 | React

jak to tak vidim hned bych si dala:)ty ajhody mňam:)
dekuju za praní:):D:)

2 Nina Nina | Web | 18. september 2011 at 14:58 | React

Ahoj písala si mi ohľadom toho spriatelenia a neboj všimla som si vtedy tvoj koment,len som mala pozastavený blog tak som ti nedala vedieť a jasné beriem si ťa medzi affs,tak si ma môžeš zapísať aj ja si ťa zapíšem :-) a naozaj prepáč,že som sa ti neozvala skôr :-)

3 Jill* Jill* | Web | 18. september 2011 at 15:57 | React

Ahoj prepač ja som si to fakt nevšimla, dlhšie som tu rubriku nekontrolovala, nebol čas alebo som len proste lenivá :D rada spriatelim :-) ale zapisujem si už zatial len do Normal lebo v ostatnych skupinach už mam fakt plno ak ti to teda nevadí... :D

4 Damon´s girl Catcalls Damon´s girl Catcalls | Web | 18. september 2011 at 16:38 | React

Já miluju jahody

New comment

Log in
  Don't you have your own web yet? Create it for free on Blog.cz.
 

Actual articles

Advertisement